tisdag, november 07, 2006

Man in the Moon

Andra kvällen i Stockholm (jag är här för den sexiga kursen Juridiska krav på dig som har tekniskt ansvar) slinker jag in på Man in the Moon på Tegnérgatan för att få mig en bit mat. Innanför dörrarna möts jag av ett livligt pubsorl och från de få lediga borden drar jag slutsatsen att det här är ett hyfsat populärt ställe.

Jag äter en Biff Rydberg med äggula och senapsgrädde och dricker till det ett glas av det australiensiska Hardy's Cabernet Sauvigon. Det är bra drag i senapsgrädden medan den stekta potatisen och oxfilé tarvar mycket salt för att smaka något. Visst, maten smakar bra men mer hade krävts för att vara helt prisvärt. Vinet funkar helt okej med sin lätta smak.

Efter en kopp kaffe på maten konstaterar jag att personalen är på hugget när det behövs och att jag är mätt och belåten. Maten är ingen smaksensation, men den är god och då Man in the Moon är ett gemytligt ställe med trevlig atmosfär kan jag ändå rekommendera ett besök.

Kontaktinformation
Man in the Moon
Tegnérgatan 2 C
113 58 Stockholm
08-4589500

Inga kommentarer: