tisdag, oktober 24, 2006

Pumpernicklarna #45

Datum: 2 februari 2006
Kockar: Janne & Magnus
Plats: Munkhagsgatan 116B, Linköping (Janne)

Palsternackscapucchino med päron och valnötshack
Källa: Arla
Serverades med ett torrt vitt vin




Stekt gös med smöriga betor
Källa: Stockolm City - koll på Stan
Serverades med ett Alcasevin





Sötsyrligyrlig lingontartlette
Källa: Stockolm City - koll på Stan
Serverades med ett kaffe och punch






Jannes kommentar:

När detta skrivs är det ett tag sen middagen avnjöts, så minnet sviker ju lite. Men, jag minns ändå att jag satt på tåget hem från Stockholm efter ett kundbesök och bläddrade i gratistidnigen Stockolm City - koll på Stan, nån dag eller två före den planerade middagen. Där fick jag syn på recepten på både varmrätten och desserten. Varmrätten fastnade jag för direkt och desserten fick hänga med av bara farten. Som jag minns det nu var det en ganska lyckad middag. Jag vågar rekommendera varmrätten - trots att det var ett tag sedan, men det känns fel att sätta betyg så här långt efteråt.

Inga kommentarer: